16.08.18 BIOTIN - VITAMIN ZA JAČANJE I RAST KOSE, ZA ZDRAVU KOŽU I NOKTE

Biotin ili vitamin B7 spada u kompleks B vitamina iako ga neki znaju i kao vitamin H. Biotin spada u grupu vitamina rastvorljivih u vodi.

ULOGA BIOTINA

Biotin pomaže organizmu da se nutrijenti uneti hranom pretvore u energiju. Takodje, ono zbog čega je biotin izuzetno popularan, je njegova uloga u sintezi keratina – proteina koji je sastavni deo gradje kose, noktiju i kože. Upravo od količine keratina zavisi zdravlje kose, noktiju i kože.

KADA SE UZIMA BIOTIN I KOLIKO VREMENA TREBA DA SE VIDE REZULTATI

Deficit biotina je veoma retka pojava, unos biotina iz hrane najčešće zadovoljava dnevne potrebe za ovim vitaminom. Uprkos tome, mnogi uzimaju biotin sa ciljem obnove rasta kose kao i da kosa postane jača, i zdravija. Isto tako, suplementi koji sadrže biotin se uzimaju u cilju poboljšanja zdravlja noktiju i kože. Prvi vidljivi znaci poboljšanja od uzimanja biotina mogu se očekivati tek nakon nekoliko meseci redovnog uzimanja.

DOZIRANJE

Kao što smo napomenuli manjak biotina u organizmu je retka pojava pa iz tog razloga ne postoji preporučen dnevni unos. Međutim, postoje određene preporuke:

  • 30-100 mcg dnevno za sve starije od 10 godina
  • 10-20 mcg za uzrast do 3 godine
  • 25 mcg za uzrast 4-6 godina
  • 30mcg za uzrast 7-10godina

Trudnice i dojilje imaju veću potrebu za biotinom. Ukoliko se odlučite za uzimanje suplemenata koji sadrže biotin posavetujte se sa svojim doktorom koja količina biotina dnevno je potrebna za vas.

NEŽELJENI EFEKTI

Biotin spada u vitamine razgradive u vodi tako da se sav višak koji se unese u organizam izbaci napolje kroz urin. Upravo iz tog razloga predoziranje ovim vitaminom je veoma retko pa samim tim gotovo da nema nikakvih neželjenih efekata. U retkim slučajevima pojavljuju se promene na koži. Bez obzira na to što nema negativnih efekata ne bi trebalo preterivati sa ovim vitaminom.

HRANA BOGATA BIOTINOM

U namirnice bogate biotinom spadaju:

  • džigerica,
  • žumance,
  • orašasti plodovi,
  • soja,
  • leguminoze,
  • banana,
  • pečurke,
  • karfiol…

Preporučljivo je da (ono što je moguće) jedete u sirovom obliku jer toplota smanjuje efikasnost biotina.

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!

Dodaci ishrani

Preparati koji imaju za cilj da nadoknade nedostatak ili manjak unosa određenih elemenata ishrane kao i da zadovolje pojačanu potrebu za istim.