8.11.19 ZBOG ČEGA JE KESTENJE POSEBNO? - NUTRITIVNA VREDNOST I ZDRAVSTENI BENEFITI KESTENJA

Kesten, za razliku od ostalih orašastih plodova i semenki, ima relativno malo kalorija i masti. Bez obzira na to, kestenje je bogat izvori minerala, vitamina i fitonutrijenata koji imaju velike koristi za zdravlje.

Još jedna jedinstvena karakteristika kestenja je da su oni prvenstveno sačinjeni od skroba (ugljeni hidrati) za razliku od drugih vrsta semenki i orašastih plodova koji su poprilično kalorični. Nutritivni sastav kestena je, prema tome, uporediv sa ostalim vrsta skrobnih namirnica kao što su slatki krompir i kukuruz. Ipak, kestenje je i dalje dobar izvor minerala, vitamina i kvalitetnih proteina.

ZDRAVSTVENE KORISTI KESTENJA

  • Kesten je odličan izvor dijetnih vlakana; obezbeđuje 8,1 g (oko 21% RDI) na 100 g. Ishrana bogata vlaknima pomaže u snižavanju nivoa holesterola u krvi ograničavajući apsorpciju viška holesterola u crevima.
  • Kesten se izdvaja od ostalih orašastih plodova zbog svog karakterističnog prehrambenog profila. Izuzetno je bogat vitaminom C. 100 g kestena obezbeđuje 43 mg vitamina C (72% DRI).
  • Kesten je bogat folatima slično kao i zeleno lisnato povrće, što je prilično retka, ali jedinstvena osobina za orašaste plodove i semenke. 100 g kestenja obezbeđuje 62 µg folata (ili 15,5%). Folna kiselina je neophodna za stvaranje crvenih krvnih zrnaca i sintezu DNK.
  • Kao i ostali orašasti plodovi, i kesten je bogat izvor mononezasićenih masnih kiselina poput oleinske kiseline (18: 1) i palmitoleinske kiseline (16: 1). Studije pokazuju da mononezasićene masti (MUF) u ishrani pomažu u smanjenju ukupnog, kao i LDL (lošeg holesterola) i povećavaju nivo HDL (dobrog holesterola) u krvi.
  • Orašasti plodovi su odličan izvor minerala kao što su gvožđe, kalcijum, magnezijum, mangan, fosfor i cink, pored toga obezbeđuju dobru količinu kalijuma (518 mg / 100 g). Kalijum suzbija hipertenzivno delovanje natrijuma i snižava krvni pritisak. Gvožđe pomaže u sprečavanju mikrocitne anemije. Magnezijum i fosfor su bitni sastojci koštanog metabolizma.
  • Pored toga, kestenje je bogato i mnogim važnim grupama vitamina B-kompleksa. 100 g ovih orašastih plodova obezbeđuje 11% niacina, 29% piridoksina (vitamin B-6), 100% tiamina i 12% riboflavina.
  • Kestenje, baš kao i lešnici i bademi, itd. je hrana bez glutena. Iz istog razloga, oni su jedan od popularnih sastojaka u pripremi hrane bez glutena, namenjene upotrebi kod osetljivih na gluten, i onima sa alergijom na pšenicu i sa celijakijom.
  • Kineski kesten (C. mollissima) je dobar izvor vitamina A; obezbeđuje 202 IU na 100 g.

NUTRITIVNI SASTAV KESTENA


Nutrijent Nutritivna vrednost PDU%

Energija 231 Kcal 11%
Ugljeni hidrati 45,54g 35%
Protein 2.42g 4%
Ukupna masnoća 2,26g 10%
Holesterol 0 mg 0%
Dijetna vlakna 8,1 g 21%

Vitamini

Folati 62 µg 15,5%
Niacin 1.179 mg 7%
Pantotenska kiselina 0,550 mg 11%
Piridoksin 0,376 mg 29%
Riboflavin 0,168 mg 13%
Tiamin 0,238 mg 20%
Vitamin A 28 IU 1%
Vitamin C 43 mg 72%

Elektroliti

Natrijum 3 mg 0%
Kalijum 518 mg 11%

Minerali

Kalcijum 27 mg 3%
Bakar 0,447 mg 50%
Gvožđe 1,01 mg 13%
Magnezijum 32 mg 8%
Mangan 0,952 mg 41%
Fosfor 93 mg 19%
Cink 0,52 mg 5%

|Fito-hranjive materije

Fito-steroli 22 µg -

Izvor: nutrition-and-you.com

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!