8.10.19 ZDRAVSTVENI BENEFITI JOGURTA

Jogurt je namirnica bogata mineralima poput kalcijuma i magnezijuma. Isto tako, jogurt je i odličan izvor proteina. Ovo su 5 zdravstvenih benefita zbog kojih bi jogurt trebao da bude sastavni deo vaše ishrane:

  • Jača imunitet: Jogurt ima dobre bakterije, koje se nazivaju probiotici, probiotici pomažu telu u borbi protiv loših bakterija, infekcija i patogena. Pošto probiotici povećavaju aktivnost belih krvnih ćelija koje se bore protiv infekcije, oni na taj način pomažu u jačanju imuniteta. Kad kupujete jogurt, uvek tražite reči „aktivne kulture“, što ukazuje da jogurt sadrži dovoljnu količinu probiotika.
  • Poboljšava varenje: Dobre bakterije u jogurtu takođe pomažu u poboljšanju varenja. Jogurt može igrati pozitivnu ulogu u pomaganju suzbijanja različitih simptoma povezanih sa probavnim sistemom, uključujući nadutost, dijareju, simptome iritabilnog creva, bol u trbuhu, gasove, zatvor, upalne bolesti creva i još mnogo toga. Pojedinci koji pate od bilo koje od ovih bolesti mogu dobiti trenutno olakšanje od samo jedne šolje jogurta. Probiotici u ovom mlečnom proizvodu takođe su poznati po tome što snižavaju loši holesterol, pa su tako povoljni i za srce.
  • Sprečava osteoporozu: Jogurt je bogat izvor kalcijuma i vitamina D, pa je koristan i za kosti. Kalcijum i vitamin D su neophodni za smanjenje rizika od osteoporoze. To je bolest slabljenja kostiju koja često pogađa žene u post-menopauzi, što dovodi do lomova kostiju. Jedna šolja jogurta od 220ml daje 415mg kalcijuma, što je 42% potrebne dnevne vrednosti.
  • Smanjuje rizik od visokog krvnog pritiska: Alvaro Alonso, istraživač na odeljenju za epidemiologiju “Harvard School of Public Health”, primetio je smanjenje rizika od razvoja visokog krvnog pritiska za 50% kod ljudi koji dnevno pojedu 2-3 obroka (ili više) sa mlečnim proizvodima koji sadrže malo masti u poređenju s onima osoba bez takvog unosa. Ovo ključno otkriće naglasilo je još jednu važnu zdravstvenu korist jogurta.
  • Gubitak kilograma: Jogurt je bogat izvor proteina, 100g jogurta sadrži 3,2g proteina i samo 42kcal. Pošto hrana bogata proteinima koristi više energije za varenje, telo mora sagorevati više kalorija da bi oslobodilo energiju koju naše telo koristi. Takođe, nakon unosa jogurta osećaćete se sito i samim tim jogurt sprečava potrebu za dodatnim unosom kalorija, koje najčešće dolaze iz nezdrave hrane. Upravo iz ovih razloga, jogurt je sastavni deo mnogih dijeta koje imaju za cilj oslobađanje od viška kilograma.

Sada, kada znate zdravstvene prednosti unosa jogurta, nemojte proprustiti priliku da uvrstite ovu kvalitetnu namirnicu u vašu svakodnevnu ishranu, jer pored toga što je veoma korisna, ova namirnica je i veoma ukusna i lako se kombinuje sa svim vrstama jela.

Izvor: dovemed.com

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!