24.09.15 Zašto je kuvano povrće neprijatelj vitke linije

Većina ljudi voli da kuva pa čak ponekad i prekuva povrće misleći, pri tom, da pripremaju dijetalan obrok. Mnogi, međutim ne znaju da povrće kuvanjem menja svoj glikemijski indeks .

Glikemijski indeks određuje vrsta šećera i količina dijetalnih vlakana koja se nalazi u hrani kao i način na koji je ona pripremljena. Ovaj indeks predstavlja brzinu kojom raste nivo šećera u krvi posle uzimanja određene vrste namirnica. Kuvanjem, povrće dobija karakteristike običnog šećera. Tokom jela kuvane šargarepe ili celera, na primer, brzo se podiže nivo šećera u krvi, pa sledstveno tome i nivo insulina. To vremenom iscrpljuje pankreas i dovodi do porasta telesne težine.

Često može da se čuje: jedem samo kuvano povrće i nikako da smršam! Ili, svakog dana jedem supicu sa malo šargarepe i celera, malo kuvane piletine, a imam sve više kilograma!

Takva pojava je posledica velike aktivnosti insulina, koji ne dozvoljava da se mast oslobađa iz ćelija, već nasuprot, čini da se mast nakupi u ćelijama. Znači “zdrave supice” i malo kuvanog povrća mogu napraviti masnoću u organizmu. Da biste izvukli najdragocenije iz povrća, najbolje je da ga jedete u svežem obliku, ili da ga spustite u toplu vodu na dva do tri minuta. Paškanat, peršun i šargarepu iz supe ne bi trebalo da jedu ljudi koji boluju od šećerne bolesti.

Izvor: “Hrono ishrana za početnike”, dr Ana Gifing

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!