4.09.13 Zašto je čokolada ukusnija kad smo na dijeti

Mnoge psihološke studije pokazuju da osećanje krivice koje se javlja kad se jede zabranjena hrana– poboljšava njen ukus.

Osećanje krivice u određenoj meri povećava zadovoljstvo u onome što radimo. Naime, naučnici kažu da u mozgu postoji programirana veza između ta dva osećanja. Ipak, ovaj automatizam neće nas naterati da biramo zabranjenu hranu – samo ćemo više u njoj uživati ako je uzmemo!

S druge strane, previše odricanja u ishrani može izazvati kontraefekat, baš kao i potpun nedostatak samokontrole.

Raznovrsna ishrana, adekvatan način pripreme jela i kontrola veličine porcija jesu osnove zdravlja i održavanja idealne telesne mase.

Ako želite da smršate, ne morate se odricati hrane koju volite. Samo prilagodite njienu vrstu i
količinu svojim potrebama:

Čokolada: Crna čokolada je zdravija od one mlečne, jer sadrži viši procenat kakaoa (snižava krvni
pritisak i štiti kožu od sunčevih zraka). Dve do tri kockice dnevno sasvim su dovoljne.

Sir: Jedite sireve snažnije arome i ukusa, poput onih plavih (gorgonzola, rokfor, stilton), jer ćete manjom količinom brže zadovoljiti apetit.

Pomfrit: Ova vrsta hrane nikad neće biti zdrava zbog velike količine ulja i soli. Ipak, ako se ne možete uzdržati, ponekad udovoljite sebi, ali tad kombinujte pomfrit s niskokaloričnim namirnicama, poput povrća ili piletine na žaru, a umesto hleba jedite salatu.

Izvor: Life Content

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!