28.09.15 Večernji obrok za lepe snove

Uveče se organizam priprema za odmor. Uveliko se snižava nivo kortizola (hormona budnosti) i nizak je nivo insulina. Dok se lučenje nekih digestivnih enzima povećava, izlučivanje nekih drugih enzima za varenje se u potpunosti smanjuje. Počinje period regeneracije i stvaranje novih ćelija. Imuni sistem se aktivira i zahuktava.

Zato večernji obrok ne sme da bude težak za stomak već treba da sadrži lake proteine, salate, povrće koje nije skrobno i namirnice bogate vlaknima. Napravićete odličan izbor, ako za večeru pripremite jednu od vrsta riba kao što je skuša, losos, tuna… Obavezno ih jedite sa sezonskim salatama koje ćete preliti hladno ceđenim uljima. Takođe, vašem stomaku će uveče prijati i grilovana piletina ili ćuretina, kuvana belanca u kombinaciji sa nekom sezonskom salatom koju ćete začiniti sokom od limuna.

Izbori kao što su pica, sendvič, musli, lanene pločice, testenina, voće i sl predstavljaju tešku hranu za večernji obrok, koju naš organizam nije u stanju tada da stvari i dolazi do taloženja masnoća.

Idealno vreme za večeru je oko 19h, mada su moguća i veća odstupanja, na kasnije vreme. Ipak, treba voditi računa da period između večere i odlaska u krevet na spavanje ne bude kraći od 1-2 sata, jer se u snu usporava metabolizam. U toku noći mnogi enzimi skoro prestaju da se luče i sva hrana ostaje nesvarena dugo vremena. To uzrokuje taloženje patoloških masnoća, kao i ozbiljna oboljenja posle dugogodišnjih grešaka u ishrani.

Izvor: “Hrono ishrana za početnike”, dr Ana Gifing

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!