18.05.12 Večernji obrok treba da bude lagan (primeri jelovnika)

Idealna hrana za večeru

Idealna hrana za večeru je izbor lakih proteina i salate (kao i nekih povrća, koja nisu skrobna), kao izvor vlakana… Večernji obrok treba da bude lagan, jer naš organizam nema mogućnost da se bori sa teškom ili obilnom hranom koju pojedemo uveče.

Ovo je vreme za unos vlakana (koji će nas zasititi u toku čitave noći) i polinezasićenih masnih kiselina (masne ribe, kao što su skuša, losos, tuna i druge), obavezno ih treba jesti sa sezonskim salatama prelivenim hladnoceđenim uljima, koja su bogata polinezasićenim masnoćama.

Drugi izbor, isto tako dobar za večeru je sledeći: grilovana piletina/ćuretina, teletina, tunjevina ili kuvana jaja (samo belanca) i mladi sir sa izborom od dve ili više sveže salate, začinjenih balzamikom i hladnoceđenim uljima. Koliko je preskakanje doručka odlučujuće za pojavu brojnih metaboličkih poremećaja u organizmu, toliko je akcentovanje na večeri odlučujuće za neuspeh mnogih dijeta, kao i za nastanak telesne figure koja ne odgovara našoj bazičnoj konstituciji (uvećanje stomaka, zadnjice, jahaće pantalone, uvećanje gornjeg dela ruku kod žena itd).

Idealno vreme za večeru

Idealno vreme za večeru je oko 19 časova, mada su moguća i veća odstupanja na kasnije vreme, jedino treba voditi računa da vreme između večere i zaspivanja ne bude kraće od 2 sata, jer se u snu usporava metabolizam, mnogi enzimi skoro prestaju da se luče i sva hrana ostaje nesvarena dugo vremena, ovo dovodi do taloženja potkožnih masnoća, ali i ozbiljnih oboljenja nakon dugogodišnjih grešaka u ishrani.

Primeri jelovnika za večeru:

1) Tunjevina sa mešavinom salata

Tunjevina, zelena salata, radič, malo rukole, salatu preliti balzamikom, uljem i bosiljkom.

2) Riba oslić

Fileti oslića , brokoli začinjeni samo sa malo belog luka, salata od blitve

3) Grilovano belo meso

Pileće ili ćureće, mešavina salata, rendana šargarepa

4) Pileća salata sa avokadom (ili dinjom)

Belo meso zaliti sokom limuna (veoma je ukusno i kad se zalije sokom od pomorandže), posoliti i pobiberiti, ispeći na grilu ili u tiganju, ohladiti i iseći na tanke režnjeve, zelenu salatu oprati i iseći na manje komade, dodati mladi luk isečen na kolutiće, i kriške paradajza, malo isečene ljute papričice, dodati malo avokada ili dinje, koju u manjim količinama možemo jesti u večernjim satima

5) Riba list u pomorandžinom soku, mešavina salata

Filete lista ispeći i preliti sa sokom od pomorandže, dodati malo soli, na laganoj vatri prodinstati još 7-8 minuta, servirati sa mešavinom salata

6) Burger od mlevenog mesa

Ćuretina, piletina ili junetina. Mleveno meso se posoli, pobiberi, doda se malo kisele vode da postane rastresito. Ruke se premažu uljem, formira se pljeskavica i tako se prži. Sve salate su odličan prilog.

7) Grilovano povrće

Plavi patlidžan, prokelj, paprika itd, mladi neslan sir

Primer izuzetno zdrave salate

Primer kako se pravi izuzetno zdrava mešavina salata :
Zelena salata, radič crveni, rukola – operu se dobro, ocede, pomešaju i ostave u čistoj najlon kesi u frižideru. Ovako mogu da stoje do 3-4 dana i da ostanu sveže. U činiju se stavi odgovarajuća količina salate, prelije se sa balzamikom, hladno ceđenim uljem i bosiljkom, doda se kašičica senfa, malo bibera, nekoliko čeri paradajza presečenih na pola, nekoliko kockica avokada, pola šake semenki od suncokreta, bundeve i sitno seckan beli luk, pola do jednog čena. Salata izgleda izvanredno i takav joj je i ukus, a pri tom predstavlja najzdraviji mogući obrok. U ovako spremljenu salatu mogu se dodavati razne namirnice, kao što su kuvana jaja, tunjevina iz konzerve, sečena piletina, ćuretina, riba list ili oslić ili neke vrste mladih sireva.

(preuzeto iz: ‘’Mala škola fiziologije- Program hrono ishrane za početnike’’, dr Ana Gifing , Anti Aging diagnostic centar )

Izdvojeni tekstovi

Komentari