31.01.17 U čemu je tajna uspešnog smanjenja masnoće?

Sve dok poštujete normalan dnevni ritam koji podrazumeva: buđenje do osam časova ujutru; odlazak na spavanje najkasnije do ponoći; unošenje tri obroka u toku dana, u periodu između 8 i 20h, vaš organizam će funkcionisati perfektno.

Nivo insulina u toku 24h bi trebalo, normalno, da dostigne tri maksimuma, jedan pri svakom obroku. Posle 60 minuta taj nivo insulina počinje da se smanjuje. Efekat povećanja vrednosti insulina traje do oko 3 sata posle unosa hrane u organizam.

Tri sata posle uzimanja hrane, kad prestane dejstvo signala skladištenja masti, ćelija započinje oslobađanje masti. Taj proces se zove lipoliza. Oslobađanje masnoća iz masnih ćelija biće daleko brže, ako postoji veća potreba za energijom ( fizička aktivnost). Stvari postaju loše kada se poremeti ritam unosa tri obroka dnevno.

Problem je u tome što se ili jede često, u kraćem intervalu od 3 sata, ili se preskaču obroci. Ni jedna ni druga opcija metabolizam neće oprostiti!

U čemu je tajna uspešnog smanjenja masnoće?

Dok sa jedne strane masno tkivo skladišti mast, ono isto tako i otpušta mast koju je prethodno prikupilo. To je drugi deo procesa obezbeđivanja energije za funkcionisanje čovekovog organizma. Kada su se nagomilali u rezervoarima masnih ćelija, veliki molekuli triglicerida moraju da se razbiju na manje delove kako bi se otpustili u krv.

I opet tajna smanjenja masnoća leži u enzimima!

Za razlaganje triglicerida odgovoran je enzim lipaza. Iako razbija masnoću koja se nalazi u masnoj ćeliji, lipaza je potpuno neaktivna sve dok je hormon insulin prisutan u većoj koncentraciji u krvi, jer direktno blokira njen rad.

Znači sve vreme dok jedete i grickate, insulin vredno radi na stvaranju energetskih, masnih rezervoara, a enzim koji bi trebao da ih razlaže ne radi uopšte, pa ne postoji ni teoretska mogućnost da izgubite ni miligram masnoća!

Upravo iz tog razloga ukoliko želite da se oslobodite viška kilograma nikako ne bi smeli da jedete grickalice, čak ni najmanju količinu, jer je dovoljan samo jedan zalogaj da bi se aktivirao signal za lučenje insulina.

Hormoni koji aktiviraju i podstiču aktivnost enzima lipaze su adrenalin i noradrenalin, takozvani stres hormoni.

Oni se otpuštaju u najvećoj meri pri fizičkoj aktivnosti ili u stresnim stanjima organizma kao što je toplota, hladnoća, mentalna ili fizička agresija.

Ako ste fizički aktivni, vaši mišići će sagoreti energiju koja im je ponuđena. U slučaju da nemate fizičku aktivnost, masne kiseline i glicerol će ostati u krvotoku. Masno tkivo koje je zapravo biološka fabrika , ubrzo će ih preuzeti i u svom delu za reciklažu ponovo pretvoriti u trigliceride, ali ovaj put će ih sačuvati u delu za skladištenje otpada. Svakodnevnim ponavljanjem ovog procesa može se skladištiti ogromna količina otpadnog materijala. Tada te supstance nisu više zdravo masno tkivo, već masa puna biološkog i industrijskog otpada koji se veoma teško uklanja. Tvrdokorne naslage se najčešće javljaju na stomaku i bokovima.

Zaključak je da ukoliko želite da se oslobodite viška masnog tkiva prvo što treba da uradite je da se vratite unosu regularnih obroka, samo tri u toku dana! Ako uz to budete i redovno fizički aktivni ceo ovaj proces sagorevanja viška masnoća će se odvijati mnogo brže.

Izvor: “Hrono ishrana za početnike”, dr Ana Gifing

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!