22.09.15 Pripremite vrhunski doručak

Jedite rano! Kasno obedovanje je idealno za dobijanje na telesnoj težini. Kao najvažniji obrok u toku dana, doručak mora biti raznovrstan. Ako svoj jutarnji obrok kreirate namirnicama koje sadrže masti, belančevine i spore šećere imaćete više snage, a osećaj sitosti držaće vas do ručka.

Evo predloga za pripremu šampionskog jutarnjeg obroka:

  • Tostirani integralni hleb, maslac, odnosno puter i kiselo mleko.
  • Palenta sa feta sirom ili kravljim mladim sirom.
  • Pržena jaja sa prženom ili svežom šunkom, paradjz i beskvasni hleb.
  • Proja sa sirom (ako ne postoji problem sa prekomernom težinom).

Nekoliko dobrih saveta

  • Hleb treba tostirati, jer se na taj način aktivnost kvasca smanjuje, a to olakšava održavanje željene kilaže.
  • Palenta je u redu ako ne postoji problem sa viškom težine.
  • Musli i voćni jogurt (od kiselog mleka i bobičastog voća) se preporučuje povremeno za doručak, iako ne pripadaju pravom hrononutritivnom obroku – iz psiholoških razloga, neće nauditi ako se ponekad pojede, a može doneti zadovoljstvo punog ukusa kod onih koji su navikli na njega i pri tom imaju optimalne masnoće u telu.
  • Praška šunka, pileće i ćureće grudi su dozvoljene, svinjska i goveđa pečenica takođe, ali treba biti oprezan sa namirnicama kao što su pašteta, viršle i neki suhomesnati proizvodi- posebno ako ne znamo tačan sastav i količinu aditiva.

Izvor: “Hrono ishrana za početnike”, dr Ana Gifing

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!