19.07.12 Preporučena dnevna doza vitamina C nije dovoljna

Istraživači iz Food Science and Nutriton tvrde da bi trenutni prepočuni dnevni unos (RDA) vitamina C trebao da se poveća na 200mg.

Značajan broj ljudi kako u Sjedinjenim Američkim Državama tako i širom sveta ima nedostak vitamina C, iako postoje brojni dokazi da vitamin C može pomoći u prevenciji mnogih hroničnih i akutnih oboljenja.

Vitamin C odličan u prevenciji hroničnih oboljenja

Veliki broj istraživanja je pokazao da visok nivo vitamina C u organizmu smanjuje broj hroničnih oboljenja od kojih svake godine umire veliki broj ljudi u razvijenim zemljama – srčana oboljenja, infarkt, rak kao i neki zdravstveni poremećaji koji vode do ovih oboljenja (visok krvni pritisak, pad imuniteta, ateroskleroza, hronična zapaljenja…).

Balz Frei, profesor i upravnik Linus Pauling instituta u Oregonu, smatra da bi, na osnovu brojnih istraživanja, trenutni preporučeni dnevni unos vitamina C trebao da se poveća na minimum 200mg dnevno, jer to ne predstavlja nikakav rizik po zdravlje a može da donese brojne koristi.

Veliki broj ljudi ima problem sa nedostatkom vitamina C

Veliki broj ljudi ne unosi dovoljno vitamina C čak ni po trenutnom preporučenom dnevnom unosu, koji u Americi iznosi 90mg za muškarci i 75mg za žene. Uzrok tome je neredovna i loša ishrana velikog dela populacije. U ovu grupu najčešće spadaju studenti, zatim pušači, starije osobe kao i oni koji pokušavaju da restriktivnim dijetama dođu do željenog izgleda.

Čak i mali nedostatak vitamina C može dovesti malaksalosti, umora i gubitka motivacije.

Visok nivo vitamina C u organizmu poboljšava imuni sistem, redukuje aterosklerozu i snižava visok krvni pritisak.

Nedavno istraživanje u kome je učestvovalo 29 osoba je pokazalo da svakodnevno uzimanje 500mg vitamina C smanjuje visok krvni pritisak koji je glavni krivac za skoro 400,000 smrtnih slučajeva godišnje u Americi.

Izvori vitamina C

Najbolji izvori vitamina C su citronsko voće (limun, pomorandža), bobičasto voće (crna ribizla), šipak, kivi, paradajz, nekuvan kupus, zelena paprika (pre svega deo oko peteljke) i zeleno voće…

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!