2.08.14 Alkalna ph dijeta

Alkalna ph dijeta ima za cilj održavanje pH ravnoteže u telu koja je neophodna za normalno funkcionisanje organizma. Kiselo i alkalno(bazno) stanje meri se PH skalom od 0 do 14, gde je 7 neutralna zona. Od 0 do 7 je kiselo, a od 7 do 14 je alkalno. Naše ćelije, da bi mogle uspešno funkcionisati, treba da imaju lagano alkalan pH, malo iznad 7. Kod zdravog pojedinca pH krvi nalazi se između 7,40 i 7,45.

Savremen način života koji je pun stresa i nezdravog načina ishrane (brza hrana, previše rafinisanog šećera, brašna, prerađevina…), doveo je do disbalansa ph sredine u organizmu (preterana kiselost) koja je uzročnik mnogih oboljenja..

Alkalna dijeta podrazumeva unos oko 70% alkalne hrane i oko 30% hrane koja izaziva zakiseljavanje organizma.

Ovo su neke od osnovnih smernica alkalne dijete:

  • Neka u Vašoj ishrani preovladava sveže povrće i voće
  • Izbegavajte konzumiranje mesa, ribe i jaja sa hlebom, pirinčem i krompirom: najbolje je da ih jedete u kombinaciji sa svežim povrćem.
  • Hranu žvaćite što duže, jer se tako podstiče izlučivanje pljuvačke, koja sadrži enzim ptijalin (stvara baznu reakciju).
  • Svaki obrok treba da sadrži zeleno, lisnato povrće
  • Svakog dana pijte dovoljno tečnosti, pre svega vode (bar litar i po)
  • Izbegavajte belo brašno, rafinisani šećer, so i mesne prerađevine
  • Alkohol, duvan i gazirani napici izazivaju izuzetno kiselu reakciju u organizmu, pa ako ne možete skroz da ih izbacite onda bar maksimalno ograničite njihov unos
  • Bavite se nekom fizičkom aktivnošću bar tri puta nedeljno, jer se tako ubrzava eliminacija kiselih supstanci iz organizma

Koristite tabelu kiselih i baznih namirnica kao smernicu za izbor namirnica u Vašoj ishrani.

Za razliku od mnogih dijeta alkalna dijeta ne znači gladovanje niti odricanje već samo pravilan raspored unetih namirnica.

Izdvojeni tekstovi

  • Pravila Hrono - ishrane

    Kad se pažljivo bira vreme obroka i vrsta namirnica koju unosimo, više ne
    dolazi do skladištenja masnoća u određenim zonama tela i time se oblik tela
    za kratko vreme menja.

    Continue reading →

  • Vitamin C

    Potrebnu količinu vitamina C najlakše ćemo dobiti uravnoteženom ishranom s mnogo namirnica bogatih vitaminom C…

    Continue reading →

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!