2.08.14 Alkalna ph dijeta

Alkalna ph dijeta ima za cilj održavanje pH ravnoteže u telu koja je neophodna za normalno funkcionisanje organizma. Kiselo i alkalno(bazno) stanje meri se PH skalom od 0 do 14, gde je 7 neutralna zona. Od 0 do 7 je kiselo, a od 7 do 14 je alkalno. Naše ćelije, da bi mogle uspešno funkcionisati, treba da imaju lagano alkalan pH, malo iznad 7. Kod zdravog pojedinca pH krvi nalazi se između 7,40 i 7,45.

Savremen način života koji je pun stresa i nezdravog načina ishrane (brza hrana, previše rafinisanog šećera, brašna, prerađevina…), doveo je do disbalansa ph sredine u organizmu (preterana kiselost) koja je uzročnik mnogih oboljenja..

Alkalna dijeta podrazumeva unos oko 70% alkalne hrane i oko 30% hrane koja izaziva zakiseljavanje organizma.

Ovo su neke od osnovnih smernica alkalne dijete:

  • Neka u Vašoj ishrani preovladava sveže povrće i voće
  • Izbegavajte konzumiranje mesa, ribe i jaja sa hlebom, pirinčem i krompirom: najbolje je da ih jedete u kombinaciji sa svežim povrćem.
  • Hranu žvaćite što duže, jer se tako podstiče izlučivanje pljuvačke, koja sadrži enzim ptijalin (stvara baznu reakciju).
  • Svaki obrok treba da sadrži zeleno, lisnato povrće
  • Svakog dana pijte dovoljno tečnosti, pre svega vode (bar litar i po)
  • Izbegavajte belo brašno, rafinisani šećer, so i mesne prerađevine
  • Alkohol, duvan i gazirani napici izazivaju izuzetno kiselu reakciju u organizmu, pa ako ne možete skroz da ih izbacite onda bar maksimalno ograničite njihov unos
  • Bavite se nekom fizičkom aktivnošću bar tri puta nedeljno, jer se tako ubrzava eliminacija kiselih supstanci iz organizma

Koristite tabelu kiselih i baznih namirnica kao smernicu za izbor namirnica u Vašoj ishrani.

Za razliku od mnogih dijeta alkalna dijeta ne znači gladovanje niti odricanje već samo pravilan raspored unetih namirnica.

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!