10.05.19 7 RAZLOGA ZAŠTO JE DOBRO JESTI URME

Datula (lat. Phoenix dactylifera) je biljka iz porodice Arecaceae (palme), jedina u ovom rodu koja se uzgaja zbog plodova (urmi). Potiče iz područja Irana. U zavisnosti od upotrebe, plodovi se beru mekani, polusuvi i suvi, što deluje na udeo šećera koji sardže. Smatra se da su se palme datule uzgajale već pre osam hiljada godina. Zbog svog dekorativnog izgleda česte su u vrtovima Mediterana. Osim što lepo izgledaju, ove vrste palmi daju plodove (urme) koji imaju višestruke zdravstvene koristi po ljudski organizam.

Predstavljamo vam 7 zdravstvenih koristi koje možete imati ukoliko u svoju ishranu uvrstite urme:

1. Urme pomažu kod jačanja kostiju

Urme sadrže minerale, kao što su selen, mangan, bakar i magnezijum, koji su neophodni za razvoj zdravih i snažnih kostiju , posebno u toku starenja kada kosti postepeno slabe.

2. Urme pomažu u smanjenju rizika od anemije

Bakar i gvoždje su neophodni za formiranje novih krvnih ćelija. Sto grama urmi sadrži 5 procenata preporučenog dnevnog unosa gvoždja i 18 procenata bakra. Visok nivo gvoždja uravnotežuje nedostatak gvoždja kod anemičnih pacijenata, povećavajući energiju i snagu dok smanjuje osećaj umora i letargije.

3. Urme su dobre za održavanje zdravog krvnog pritiska

Urme su pune kalijuma i imaju nizak sadržaj natrijuma. Sto grama urmi sadrži 696 miligrama kalijuma, u poređenju sa 1,0 miligrama natrijuma. To pomaže krvnim sudovima da se opuste i održavaju pravilan krvni pritisak.

4. Urme mogu doprineti poboljšanju snage vašeg srca

Jedna studija je pokazala da su ljudi koji su konzumirali 4,069 mg kalijuma dnevno imali 49% manji rizik od smrti od ishemijske bolesti srca u poređenju sa onima koji su konzumirali manje kalijuma (približno 1.000 mg dnevno).

5. Urme su dobre za poboljšanje zdravlja probavnog sistema.

Urme sadrže značajnu količinu dijetnih vlakana oko 7g na sto grama. Preporučeni dnevni unos dijetnih vlakana za muškarce i žene je 38 grama, odnosno 25 grama. Vlakna mogu da pomognu u smanjenju rizika od opstipacije, što olakšava pražnjenje creva. Vlakna takođe mogu ukloniti holesterol iz arterija i krvnih sudova.

6. Urme deluju pozitivno na zdravlje mozga

Poznato je da nekoliko sastojaka urmi, kao što su kalijum, folat i razni antioksidanti, pružaju neurološke koristi. Poznato je da folna kiselina smanjuje pojavu Alchajmerove bolesti i kognitivnog opadanja. Kalijum je povezan sa povećanjem protoka krvi u mozgu i povećanjem opažanja, koncentracije i neuronske aktivnosti.

7. Urme vam mogu pomoći da imate kvalitetan san

Poznato je da urme pomažu pojedincu da spava jer sadrže visok nivo magnezijuma, minerala koji je povezan sa poboljšanjem kvaliteta i trajanja sna. Urme takođe pomažu u regulisanju metabolizma, kao i kod poremećaja sna i pojavi nesanice.

Izvor: https://dovemed.com

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!