20.01.12 1PM (1 ponavljajući maksimum)

Potrebna oprema: U zavisnosti za koju se vežbu dizanja tegova ovaj test radi biće potrebna odgovarajuća oprema (za benč će biti potrebna klupa, stalak, šipka i tegovi, za mrtvo dizanje šipka i tegovi…).

Izvođenje testa: Meri se maksimalna težina koja može da se podigne samo jednom.

Svrha testa: Merenje apsolutne snage mišića koji izvode datu vežbu, ovaj test je odličan za proveru napretka odnosno stagnacije ili nazadovanja u apsolutnoj snazi, upoređivanjem trenutnih rezultata sa prethodnim.

Rezultati: Dobijeni rezultati se porede sa prethodnim ili će se porediti sa budućim merenjima kako bi se proverio napredak odnosno stagnacija ili nazadovanje u apsolutnoj snazi.

Primeri za određenje discipline:

Tabela 1 PM Bench Press-a za odrasle
(Telesna težina/1PM)

Ocena Rezultat
Odlično >1.60
Dobro 1.30-1.60
Prosek 1.15-1.29
Ispod proseka 1.00-1.14
Slabo 0.91-0.99
Veoma slabo <0.90

Napomena: Priznaje se samo pravilno izveden pokušaj. Prilikom izvođenja ovog testa važno je dobro zagrevanje kao i postepeno dolaženje do maksimalne težine koja se može podići (od manje ka većoj težini).

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!