20.01.12 Superserije

Superserija

podrazumeva izvođenje dve vežbe za antagonističke mišićne grupe i to tako da se vežbe izvode neposredno jedna za drugom, dakle bez pauze.

Antagonistički mišići su oni koji deluju u suprotnim smerovima, tj mišići antagonisti se suprotstavljaju i ograničavaju izvođenje odreženog pokreta dok su mišići agonisti oni koji vrše pokret (npr. biceps-triceps, kvadriceps-nožni biceps).

Prednosti superserija su sledeće

  1. Pošto se antagonisti nalaze u istom području tela, poboljšana je snabdevenost krvlju tog područja.
  2. Pošto postoji veći potencijal za snabdevenost tog područja krvlju, tamo se transportuje više kiseonika i hranjivih materija, te je ubrzano odvođenje produkata mlečne kiseline.
  3. Poboljšana fleksibilnost.
  4. Povremeno uključivanje superserija u trening je korisno jer time ”šokirate” mišiće promenom metode treninga a na taj se podstiče napredak.

Primeri superserija

  • Sedeći pregib sa jednoručnim tegovima + Sedeća triceps ekstenzija
  • Nožna ekstenzija + Nožna fleksija
  • Potisak šipke iza glave sedeći + Zgibovi
  • Pauze između superserija su male 1-2 minuta.

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!

Saveti

Nudimo Vam niz korisnih i praktičnih saveta vezanih za trening u nadi da ćemo Vam na taj način pomoći da unapredite i poboljšate rezultate Vašeg vežbanja.