20.06.12 Menstrualni ciklus i sportsko postignuće

Sportiskinje imaju manje predmenstrualnih problema

Primećeno je da sve sportiskinje imaju manje uobičajenih predmenstrualnih simptoma kao što su uvećane grudi, pojačan apetit, nadimanje i promene raspoloženja. Na osnovu toga, zaključeno je da sportski aktivne žene imaju manje problema s predmenstrualnim simptomima nego one koje se ne bave fizičkim aktivnostima.

Menstrualne migrene

Dismenoreja ili bol u stomaku tokom menstrualnog ciklusa može se povećavati s povećanjem predmenstrualnih sindroma. Bolna menstruacija predstavlja problem 60-70% odraslih žena i s godinama se pojačava. Mnoge žene koje pate od migrene, u vreme menstruacije imaju pojačane glavobolje i migrene. Procenjuje se da više od 60% žena sa učestalim migrenama pati zapravo od menstrualnih migrena.

Uticaj menstruacije na sportsko postignuće individualan

Nivo snage se tokom normalnog menstrualnog ciklusa ne smanjuje, ali druga istraživanja pokazuju da se najbolji fizički rezultati postižu najverovatnije između petog i petnaestog dana menstrualnog ciklusa. Međutim, sportiskinje osvajaju medalje u olimpijskom nadmetanju tokom menstrualnog ciklusa, pa se može zaključiti da je uticaj menstrualnog ciklusa na sportsko postignuće neodređen i verovatno u najvećoj meri zavisi od individualnih karakteristika samih sportiskinja.

Oligomenoreja (neredovna menstruacija) ili sekundarna amenoreja ne bi trebalo da se u bilo kom smislu odrazi na postignute rezultate.

Ne treba izbegavati fizičke aktivnosti tokom menstruacije

Sportiskinje ne treba u danima dok im traje menstruacija odvraćati od učestvovanja u kondicionim programima i sportskim događajima. Do sada zabeležene negativne posledice više se tiču pojedinačnih slučajeva.

(delovi teksta preuzeti iz „Nauka i praksa u treningu snage“, Dr Vladimir M. Zatsiorsky, Dr William J Kraemer, 2009 )

Izdvojeni tekstovi

  • Trening sa sopstvenom težinom br.1

    Predstavljamo vam primer treninga koji možete raditi u kući, stanu, napolju… U ovom treningu jedino opterećenje predstavlja težina sopstvenog tela i zato je ovaj trening veoma zahvalan za izvođenje jer ne zahteva nikakvu dodatnu opremu.

    Continue reading →

  • Zagrevanje

    Zagrevanje je neizostavan deo treninga i često se pravi velika greška kada se ovom segmentu treninga ne posveti dovoljna pažnja…

    Continue reading →

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!

Saveti

Nudimo Vam niz korisnih i praktičnih saveta vezanih za trening u nadi da ćemo Vam na taj način pomoći da unapredite i poboljšate rezultate Vašeg vežbanja.