2.12.12 Grčevi u nogama

Nagli grčevi mišića mogu da izazovu veoma jak bol. Obično je pogođen mišić lista, ali ponekad i stopalo, ruka ili šaka. Kod većine ljudi grčevi su tek povremena smetnja, ali kod nekih osoba se pojavljuju češće. Kućni lekovi mogu da pomognu, a jednostavne promene načina života mogu da spreče njihovo ponavljanje.

Bolovi se javljaju zbog preteranog, predugog i neuobičajenog stezanja (kontrakcije) mišića. Mogući uzroci su taloženje mlečne kiseline u premorenom mišiću, oštećenje nerva zbog ponavljanja istog pokreta, sedenje ili ležanje u neodgovarajućem položaju i loš krvotok.

Prevencija

  • Jedite sveže zeleno povrće (naročito potočarku i peršun), sveže voće, integralne žitarice i nemasne mlečne proizvode kako bi vaši mišići dobijali dovoljno kalcijuma, gvožđa, magnezijuma, kalijuma i cinka potrebnih za normalno funkcionisanje. Svakako pijte mnogo tečnosti.
  • Bavite se svakodnevno umerenim vežbanjem, ali ako ono uključuje ponavljanje pokreta kao kod trčanja ili plivanja, svakih pola sata se istegnite i opustite.
  • Okupajte se u toploj kupki pre spavanja i dobro se pokrijte u krevetu
  • Izbegavajte previše ili premalo soli, jer obe krajnosti mogu da izazovu grčeve
  • Popijte pre spavanja šolju čaja od čibukovine, kamilice i sporiša.

Lečenje

Oslobodite se grča istezanjem zahvaćenog mišića. Zatim gnječite i pritiskajte mišić kako biste uklonili preostalu napetost.

Kada da zatražite lekarsku pomoć?

  • Kada patite od čestih grčeva u nogama
  • Ako dobijete grč dok hodate
  • Ako grč traje duže od jednog sata
  • Ako je grč povezan sa problemima s krvotokom

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!

Saveti

Nudimo Vam niz korisnih i praktičnih saveta vezanih za trening u nadi da ćemo Vam na taj način pomoći da unapredite i poboljšate rezultate Vašeg vežbanja.