27.03.14 10 vežbi za jake trbušnjake

Predstavljamo vam 10 vežbi koje imaju za cilj jačanje trbušnih mišića. O tome koliko su važni trbušni mišići je suvišno trošiti reči jer pored toga što sa mišićima leđa održavaju pravilno držanje tela oni učestvuju u skoro svakoj vežbi i pokretu.

10. 1/2 trbušnjaci ova vežba prvenstveno pogađa gornje trbušne mišiće. Zbog smanjene amplitude izvođenja smanjen je i period relaksacije trbušnih mišića pa su oni pod stalnom tenzijom.

9. Bočne sklopke Kao što sam naziv vežbe govori ova vežba je namenjena pre svega bočnim trbušnim mišićima. Iako je namenjena bočnim trbušnjacima u ovoj vežbi učestvuju i ostali mišići trbuha.

8. Trbušnjaci sa vertikalno podignutim nogama Kod ove vežbe pored gornjih trbušnih mišića rade i mišići donje regije trbuha. Zbog podignutih nogu smanjeno je opterećenje na donji deo leđa.

7. Trbušnjaci sa podignutim savijenim nogama Kod ove vežbe uključena je skoro cela trbušna regija. Kao i prethodna i ova vežba je pogodna za sve koji imaju bolove u leđima jer jača trbušne mišiće ne opterećujujući mišiće leđa.

6. Zgrčke koleno-lakat Vežba u kojoj su uključeni gotovo svi trbušni mišići. Kod ove vežbe podjednako rade i donji i gornji kao i bočni trbušni mišići.

5. Bočno podizanje nogu u visu Spada u zahtevne vežbe jer pored jakih trbušnih mišića zahteva i određenu snagu mišića ruku i leđnih mišića. Za izvođenje ove vežbe potrebno je veliko angažovanje bočnih trbušnih mišića.

4. Sklopke Ova vežba spada u nezaobilazne vežbe u treningu namenjenom jačanju trbušnih mišića. Kod sklopki su uključene sve grupe mišića trbušne regije.

3. Kazaljke Zbog svoje kompleksnosti ova vežba spada u grupu vežbi koje su namenjene spremnijim vežbačima. Za izvođenje ove vežbe pored snage trbušnih mišića, prvenstveno bočnih, potreban je i određeni stepen koordinacije pokreta.

2. Podizanje nogu u visu Sama činjenica da ova vežba predstavlja osnovu treninga mnogih vrhunskih sportista dovoljno govori o njenoj učinkovitosti kada je u pitanju jačanje trbušnih mišića.

1. Točak Za izvođenje ove vežbe potrebni su pored snažnih trbušnih mišića i jaki mišići donjeg dela leđa, jer ova vežba izuzetno pogađa te dve mišićne regije. Zato ovu vežbu počnite da radite tek kada dobro pripremite ove dve mišićne grupe. Vežba kod koje sa 1 serijom izvođenja možete zameniti desetine serija ostalih vežbi namenjenih jačanju trbušnih mišića.

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!

Saveti

Nudimo Vam niz korisnih i praktičnih saveta vezanih za trening u nadi da ćemo Vam na taj način pomoći da unapredite i poboljšate rezultate Vašeg vežbanja.