20.01.12 Kaiš za dizanje tegova

Kaiš za dizanje tegova

treba da budeo nezaobilazan deo Vaše opreme ukoliko radite vežbe sa tegovima koje mogu da opterete kičmeni stub, mišiće lumbalnog i trbušnog dela tela.
Osnovna funkcija kaiša za dizanje tegova je povećanje intraabdominalnog pritiska kao i učvršćivanje trbušnih mišića i mišića lumbalnog dela kičmenog stuba. Povećanjem intraabdominalnog pritiska smanjuje se opterećenje na međupršljenske kolutove a samim tim se smanjuje rizik od povreda kičmenog stuba. Smanjenju opterećenja na kičmeni stub svakako da doprinosi i pravilna tehnika izvođenja vežbe kao i pravilan način disanja. Pri radu sa velikim težinama treba duboko udahnuti i zadržati dah, što dodatno pojačava intraabdominalni pritisak čime se uz upotrebu kaiša za dizanje tegova i pravilnom tehnikom izvođenja vežbe može smanjiti pritisak na kičmene pršljenove i do 40%. Pored toga upotrebom kaiša za dizanje tegova koji učvršćuje trbušne mišiće smanjujete rizik od pojave bruha (hernije).

Kaiš koristite samo kada radite sa većim težinama (preko 75% od maksimuma), korišćenjem kaiša u radu sa manjim kilažama smanjili bi napredak u jačanju mišića lumbalnog dela pa bi u tom slučaju korišćenje kaiša dalo negativne efekte.

Kaiš se postavlja nazad na lumbalni deo, sa strane preko vrhova karlične kosti da bi se napred blago spuštao prema donjem delu trbuha gde se kaiš zateže i zakopčava (kaiš treba da je čvrsto zategnut ali ne previše).

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!

Oprema i rekviziti

Oprema i rekviziti za vežbanje su sastavni deo kvalitetnog treninga pa ćemo iz tog razloga pokušati da Vam pomognemo u odabiru najboljeg od istih za Vaše vežbanje.