29.10.15 Leucin

Leucin je esencijalna aminokiselina koju organizam ne može sam da sintetiše već se mora uneti putem ishrane. Leucin se nalazi u visoko proteinskim namirnicama poput sočiva, govedine, ribe, piletine, jaja, leblebije, mleka… Leucin je jedinstven i po tome što se metaboliše u mišićima za razliku od ostalih aminokiselina koje to obavljaju u jetri.

Delovanje leucina

Aminokiseline su poznate kao osnovna gradivna materija u sintezi proteina u telu. Leucin je mnogo više od gradivne materije, on istovremeno stimuliše sintezu proteina. Uzimanje suplemenata koji sadrže leucin, pre i tokom treninga, ima za cilj zaštitu mišića od razgradnje i smanjenje oštećenje mišića tokom treninga. Dok uzimanje ovih suplemenata nakon treninga treba da ubrza oporavak i izgradnju mišića dajući telu signal za početak sinteze proteina. Na kraju, telo može da iskoristi leucin i kao izvor energije za mišiće tokom treninga i da na taj način poboljša performanse.

Doziranje

Preporučena dnevna doza je 0,03-0,045 grama po kilogramu telesne mase. Leucin se uzima neposredno pre ili posle treninga. Kod intezivnih treninga koji zahtevaju veliki napor leucin može da se uzima i pre i posle treninga.

Neželjena dejstva

Pri uzimanju leucina u preporučenim dozama nisu zabeležena neželjena dejstva.

Napomena

Sportski suplementi su dodaci ishrani a ne zamena za kvalitetne obroke. Oni se uzimaju samo kad postoji nedostatak nekog elementa usled neadekvatne ishrane, velikih napora ili nekih zdravstvenih problema uz konsultovanje stručnih lica.

Izvor: “The Athlete’s Guide to Sports Supplements” (Kimberly Mueller, Josh Hingst)

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!

Dodaci ishrani

Preparati koji imaju za cilj da nadoknade nedostatak ili manjak unosa određenih elemenata ishrane kao i da zadovolje pojačanu potrebu za istim.