28.03.13 Lecitin (Holin)

Lecitin

se u obilnim količinama nalazi u prehrambenim namirnicama poput jaja i soje. Osim što igra važnu ulogu u zaštiti ćelija (posebno nervnih), lecitin je glavni izvor holina. Važnost holina se sastoji u tome što je esencijalan u stvaranju važnog neurotransmitera acetilholina.

Iz toga je vrlo lako zaključiti da je holin neophodan za pravilno funkcionisanje centralnog nervnog sistema. Osim toga, pri njegovom nedostatku ne može se normalno odvijati rad jetre te metabolizam masti.

Istraživanja su pokazala da holin značajno smanjuje nivo “lošeg” holesterola (33% nakon 30 dana uzimanja) i podiže nivo dobrog holesterola (46%) te tako sprečava aterosklerozu.

Sportisti naročito moraju paziti da dovoljnu količinu holina unesu putem ishrane i/ili jednim od brojnih preparata. Najkvalitetniji i biološki najaktivniji oblik holina je fosfatidilholin koji nemci već godinama vrlo uspešno u lečenju raznih bolesti jetre, naročito kod onih poremećaja uzrokovanih dugotrajnom upotrebom alkohola. Pacijenti oboleli od Alzheimerove bolesti takođe postižu određeno poboljšanje nakon uzimanja fosfatidilholina.

Uzimanje lecitina

Prirodan je sastojak hrane i ćelija u organizmu, pa nema štetnih dejstava i ukoliko se uzmu veće doze od uobičajenih. Koristi se za regulaciju masti u krvi u dozama od 500-1000mg dnevno, kod neuroloških poremećaja čak i 5g i više dnevno. Uzima se sa jelom.

Izdvojeni tekstovi

Imaš komentar ili pitanje na ovaj tekst?

Pošalji nam email!

Dodaci ishrani

Preparati koji imaju za cilj da nadoknade nedostatak ili manjak unosa određenih elemenata ishrane kao i da zadovolje pojačanu potrebu za istim.